Algemene voorwaarden FactuurSturen.be

Dank je wel voor je vertrouwen in FactuurSturen.be. FactuurSturen.be zorgt er sinds 2008 voor dat jij de facturatie en basisadministratie in no-time kunt doen, zodat jij meer tijd hebt voor leukere dingen. Om ervoor te zorgen dat je weinig tijd kwijt bent met het lezen van algemene voorwaarden, hebben we onze voorwaarden helder en leesbaar opgesteld. Heb je vragen over onze voorwaarden? Laat het ons weten op .

Per 25 mei 2018 is in Nederland de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Hiervoor moet er tussen ons een verwerkersovereenkomst gesloten worden. Onze verwerkersovereenkomst maakt integraal onderdeel uit van deze voorwaarden, lees hier de verwerkersovereenkomst.

1. Wij en jij

In deze voorwaarden schrijven we graag in de je-vorm om persoonlijk en dicht bij jou te blijven. We geloven in transparante, duidelijke en eerlijke communicatie. Als we schrijven over 'jij', 'je', 'jou' of 'jouw', dan bedoelen we jou als gebruiker van onze online diensten. Dit kan zijn onze online applicatie, onze apps en/of het bezoek aan onze website.

Schrijven we over 'wij', 'we', 'ons' of 'onze', dan bedoelen we Leeman & Kuiper B.V., handelend onder de naam FactuurSturen.be en gevestigd aan de Provincialeweg 9, 3998 JE te Schalkwijk, Nederland. Leeman & Kuiper B.V. is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 53790014.

2. Geldigheid van deze voorwaarden

Doordat je gebruik maakt van onze diensten of doordat je onze website bezoekt, gelden deze voorwaarden. Als je een gebruikersaccount bij ons aanmaakt, geef je expliciet aan dat je akkoord bent met deze voorwaarden. Wij werken in alle gevallen op basis van deze voorwaarden en wijken hier alleen vanaf als dit expliciet schriftelijk of per e-mail is overeengekomen.

Algemene voorwaarden die jij eventueel zelf hanteert zijn uitdrukkelijk niet van toepassing en de geldigheid daarvan wordt door ons uitdrukkelijk afgewezen.

3. Het gebruikersaccount van FactuurSturen.be

In deze voorwaarden praten we over een gebruikersaccount. Dit is jouw persoonlijke FactuurSturen.be omgeving die beveiligd is met je gebruikersnaam, wachtwoord en, indien ingesteld, een 3-factor-authenticatie (2FA).

Er zijn twee type gebruikersaccounts:

Het verschil tussen de twee gebruikersaccounts zit hem in het feit of een gebruikersaccount tegoed heeft of niet. Heb je tegoed gekocht? Dan heb je een betaald gebruikersaccount.

4. Aanmaken van een gebruikersaccount

Als je bij ons een gebruikersaccount aanmaakt zul je een aantal gegevens moeten invullen. Dit zijn je bedrijfsnaam, je e-mailadres, een zelfgekozen gebruikersnaam en een zelfgekozen wachtwoord. Deze gegevens hebben we nodig om je omgeving in te richten. Je kunt achteraf je bedrijfsinformatie verder aanvullen en/of aanpassen wanneer deze veranderen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van deze gegevens.

5. Prijsmodel

In tegenstelling tot veel andere online dienstverleners werken we niet met een abonnement en betaal je dus géén vaste periodieke kosten. Bij ons betaal je puur voor wat je verbruikt, het zogenaamde prepaid-model. Een gebruikersaccount bij ons is gratis en de kosten voor het versturen of inboeken van een document en/of het gebruik van optionele diensten brengen we in mindering op je vooraf aangekocht tegoed.

5.1 Maximaal bedrag per maand

Bij betaalde gebruikersaccounts brengen we maximaal 15 euro per maandelijkse periode in rekening voor het inboeken en versturen van documenten. Dit limiet geldt niet voor optionele diensten zoals het versturen van documenten via onze afdrukcentrale, het gebruik van SMS notificaties of onze geavanceerde OCR module, etc.

5.2 Gratis account

Er is een gratis variant beschikbaar van ons pakket. In dit pakket kun je per maandelijkse periode 3 documenten versturen of inboeken en zijn de uitgaande e-mails voorzien van een subtiele promotietekst. Als je meer wilt versturen moet je je account omzetten in een betaald gebruikersaccount. Het omzetten doe je eenvoudig door prepaid tegoed aan te kopen. Na aankoop betaal je een bedrag per verzonden of ingeboekt document.

Alle tarieven in die we vermelden zijn in euro en excl. btw.

6. Maandelijkse periode in een gebruikersaccount

Je maandelijkse periode loopt niet synchroon met de kalendermaanden. De periode is afhankelijk van de dag van aanmelding. Wanneer je je op de 14e van de maand hebt aangemeld, dan loopt elke maandelijkse periode van de 14e dag van de maand t/m de 13e dag van de volgende maand.

7. Proefperiode

De eerste maandelijkse periode, nadat je een gebruikersaccount hebt aangemaakt, kun je FactuurSturen.be gratis en zonder limitaties uitproberen (met uitzondering van optionele betaalde diensten). In deze periode kun je evalueren of FactuurSturen.be aansluit bij je wensen en je onderneming. Als dat niet het geval is kun je op elk moment je gebruikersaccount verwijderen en stoppen met het gebruik. Na het aflopen van de proefperiode zal je gebruikersaccount automatisch worden omgezet in een gratis gebruikersaccount.

7.1 Fair-use policy

In de proefperiode geldt een fair use policy. Je kunt in de proefperiode maximaal honderd documenten verzenden of inboeken. Als je meer wilt verzenden of inboeken in de proefperiode, dien je tegoed te kopen. We zullen dan elk document dat je extra verzend of inboekt in de proefperiode in rekening brengen alsof je een betaald gebruikersaccount hebt. Het is mogelijk dat de fair use policy wijzigt. We zijn niet verplicht om je hiervan op de hoogte te brengen.

8. Kopen van tegoed

Het opwaarderen van het tegoed kun je doen als je bent ingelogd in jouw eigen account. Je kunt bij ons tegoed kopen met diverse online betaalmethodes. Na de betaling zal het tegoed direct worden gestort op je account en kun je dit direct gebruiken. Je kunt er ook voor kiezen om via een bankoverschrijving tegoed te kopen. Het kan dan wel een aantal dagen duren voordat dit tegoed op je gebruikersaccount is bijgeschreven. Voor het kopen van tegoed hebben we extra gegevens van je nodig. Deze gegevens gebruiken we alleen zodat we je een factuur kunnen sturen voor het door jouw aangekocht tegoed. Zodra het nodig is zullen we je vragen om deze gegevens.

Aangekocht tegoed heeft geen vervaldatum. Dit blijft altijd geldig. Aangekocht prepaid tegoed kan niet worden gerestitueerd.

9. Automatisch opwaarderen van je tegoed

Optioneel kun je ons machtigen om je prepaid tegoed automatisch op te waarderen d.m.v. een SEPA-incasso. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is ons te machtigen door 1 eurocent te betalen via een online betaalmethode naar keuze. Vervolgens kun je bij ons configureren vanaf welk bedrag wij het tegoed moeten bijvullen. Je bepaalt zelf met welk bedrag we je tegoed vervolgens aanvullen. Als de incasso-opdracht, om welke reden dan ook, wordt gestorneerd zullen wij hiervoor een creditfactuur sturen en zal het aangekochte tegoed samen met 5 euro administratiekosten in mindering worden gebracht op je prepaid tegoed.

10. Stoppen met FactuurSturen.be

Stoppen met FactuurSturen.be kun je eenvoudig doen door het pakket niet meer te gebruiken. Je betaalt voor het gebruik, dus als je het niet meer gebruikt, dan kost het je ook niets meer. Het is mogelijk dat we inactieve gebruikersaccounts verwijderen als deze accounts geen tegoed hebben en heel weinig gefactureerd hebben.

10.1 Alle data verwijderen

Wil je zelf al je data verwijderen? Dan kun je dit aangeven in je gebruikersaccount. Zorg er wel voor dat je eerst al je data exporteert naar een andere plek voordat je je gebruikersaccount verwijdert. We zullen namelijk direct jouw gebruikersaccount en alle bijbehorende data vernietigen. Het is niet mogelijk om dit op een later moment te herstellen.

11. Prijswijzigingen

We kunnen in de toekomst onze prijzen wijzigen. Als we dit doen zullen we je minimaal acht weken van tevoren op de hoogte brengen van de wijziging via onze website of per e-mail. Als je het niet eens bent met de wijziging kun je je gebruikersaccount verwijderen. Blijf je na die acht weken gebruikmaken van FactuurSturen.be, dan geef je daarmee aan dat je akkoord bent met de wijziging.

Het kan gebeuren dat we onze prijzen elk jaar aanpassen op basis van de inflatiecorrectie. Dit zullen we ook minimaal acht weken van tevoren melden en ook in dat geval kun je je gebruikersaccount verwijderen als je het hier niet mee eens bent.

12. Wat kun je van ons verwachten

We hopen vooral dat FactuurSturen.be fijn werkt voor je en dat het ervoor zorgt dat je meer plezier hebt in je administratie en vooral; dat je meer tijd hebt voor leukere dingen. Wij doen daarom ons best om FactuurSturen.be altijd zo goed mogelijk te laten werken. We werken elke dag hard en met veel plezier aan FactuurSturen.be om het steeds beter te maken.

12.1 Beschikbaarheid

We kunnen helaas niet garanderen dat FactuurSturen.be 24 uur per dag beschikbaar of bereikbaar is en zonder storingen werkt. We kunnen ook niet garanderen dat FactuurSturen.be op elk apparaat te gebruiken is. We zullen natuurlijk ons uiterste best doen om FactuurSturen.be zoveel mogelijk beschikbaar en bereikbaar te houden.

12.2 Onderhoud

Het kan zijn dat we soms FactuurSturen.be offline zetten om onderhoud te plegen en aanpassingen te doen. Het meeste onderhoud proberen we uit te voeren zonder dat je er iets van merkt, maar als FactuurSturen.be offline moet, dan proberen we dit zoveel mogelijk 's nachts of in het weekend te doen.

12.3 Functionaliteiten

We zijn vrij om functionaliteiten en onderdelen van FactuurSturen.be aan te passen, toe te voegen of te verwijderen. Het kan zijn dat hierdoor bepaalde functionaliteiten niet meer beschikbaar zijn of dat FactuurSturen.be niet meer werkt op bepaalde apparaten.

12.4 Informatie en rapportages

We zullen onze uiterste best doen om ervoor te zorgen dat alle informatie actueel, accuraat en foutloos is, maar kunnen dit niet garanderen. Het kan gebeuren dat rapportages, overzichten of berekeningen die je maakt in FactuurSturen.be fouten bevatten. Dit kan gebeuren door een systeemfout bij ons, maar ook doordat je zelf verkeerde informatie of gegevens hebt ingevoerd. Controleer daarom altijd de rapportages, overzichten en berekeningen voordat je ze gebruikt voor bijvoorbeeld de belastingaangifte.

12.5 Helpdesk support

Onze support helpdesk staat voor je klaar om je te helpen met je vragen over FactuurSturen.be. Ook kun je op onze website vragen en antwoorden vinden om je te helpen. Alle informatie op onze website en antwoorden van onze support helpdesk zijn bedoeld om je te helpen, maar hebben niet dezelfde inhoudelijke waarde als het advies van een accountant of boekhouder. Je kunt dan ook geen rechten ontlenen aan advies van onze helpdesk.

12.6 API koppelingen

Als je gebruik maakt van een koppeling naar een ander pakket, zoals een boekhoudkoppeling of bankkoppeling, dan hebben we alleen invloed op de API aan onze kant van de koppeling. We hebben geen invloed op de systemen aan de kant van het boekhoudpakket of de bank. Als daar een storing optreedt zijn wij daar niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor. Als je gebruik maakt van onze API dan kunnen we alleen invloed uitoefenen op de werking van de API zelf, maar we hebben geen invloed op de applicatie die met onze API communiceert. Als daar een storing optreedt dan zijn we daar niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor.

12.7 Externe informatie

We zijn op geen enkele wijze aansprakelijk voor de beschikbaarheid of voor de inhoud van internetpagina's buiten ons om waar we naar verwijzen op onze eigen website.

13. Eigendom van de gegevens die je bij ons invoert

Alle gegevens die je bij ons invoert in je gebruikersaccount zijn uiteraard van jou en blijven ook altijd van jou. Wij zullen en kunnen nooit aanspraak maken op eigendom van deze gegevens.

14. Persoonsgegevens van jou en van je klanten

Je kunt in FactuurSturen.be persoonsgegevens invullen van anderen, zoals adresgegevens en contactgegevens van je contacten of crediteuren. Deze informatie gebruiken we bijvoorbeeld op de documenten die je via ons systeem maakt. Omdat je bij ons deze persoonsgegevens invoert, moeten wij en jij voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Om te voldoen aan de AVG komen we het volgende overeen:

Juridisch gezien ben jij de verantwoordelijke voor het verwerken van de persoonsgegevens die je bij ons invoert. Jij bent dan de verwerkingsverantwoordelijke. Wij zijn hierin de verwerker. Volgens de AVG is het nodig dat wij een verwerkersovereenkomst sluiten met elkaar. Op basis van deze verwerkersovereenkomst zullen wij de persoonsgegevens die jij bij ons invoert alleen verwerken als jij daar ons de opdracht voor geeft. Je verstrekt ons deze opdracht door akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden.

Lees onze verwerkersovereenkomst

Je bent zelf verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die je invoert in je gebruikersaccount. Je moet hierin voldoen aan de geldende wetgeving en wettelijke eisen. Als je niet voldoet aan deze eisen en worden wij aansprakelijk gesteld door een derde partij voor ontstane schade, dan stel je ons direct schadeloos en vrijwaar je ons voor elke vorm van aansprakelijkheid.

Om de bovengenoemde persoonsgegevens te beschermen hebben we alle maatregelen genomen die binnen onze macht liggen zoals een beveiligde SSL-encryptie van het dataverkeer, DANE, SPF, DKIM, DMARC en HTST. Medewerkers gebruiken allemaal een veiligheidssleutel om bij de servers en administratie te komen en we gebruiken twee-factor-authenticatie (2FA) van onze interne systemen en processen. Onze servers staan op Nederlands grondgebied en vallen onder de Nederlandse wetgeving.

Wij en jij zorgen ervoor dat iedereen die toegang heeft tot de bovengenoemde persoonsgegevens, deze niet zal delen met anderen en deze geheim zullen houden. Tenzij we hier verplicht tot zijn door een wettelijk voorschrift.

15. Jouw privacy

Privacy is een belangrijk recht, we zijn zelf ook een groot voorstander van privacy. We zullen altijd ons best doen om aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) te voldoen. We nemen ook maatregelen om jouw persoonlijke gegevens te beschermen. Lees hier meer over in onze privacyverklaring.

16. Jouw verantwoordelijkheden

Er gelden enkele regels voor het gebruik van FactuurSturen.be.

FactuurSturen.be wordt door vele duizenden ondernemers gebruikt en we zijn dan ook trots op het vertrouwen dat in ons wordt gesteld. Daar staat wel tegenover dat wij er ook op vertrouwen dat jij op een verantwoordelijke manier gebruik maakt van FactuurSturen.be.

Je gaat ermee akkoord dat je geen misbruik maakt van FactuurSturen.be of dat je iemand anders helpt dat te doen. Hieronder valt dat je niets mag doen in strijd met deze voorwaarden, wettelijke bepalingen, de openbare orde of goede zeden (geldende normen en waarden). Dit betekent dat je onder andere:

We behouden het recht om je gebruikersaccount te blokkeren of te verwijderen wanneer we substantiele vermoedens hebben dat je FactuurSturen.be gebruikt voor ongeauthoriseerde toepassingen zoals hierboven beschreven.

Je mag niet informatie, afbeeldingen en/of andere materialen van ons zonder onze toestemming reproduceren op andere websites of media. Volledig of gedeeltelijk nabouwen van FactuurSturen.be mag ook niet.

Je bent zelf aansprakelijk voor de juistheid van de onder jouw naam verzonden e-mails en documenten en je bent zelf aansprakelijk voor eventuele claims die voortvloeien uit foutieve facturering, foute levering, fiscale claims etc.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van onze dienst en de handelingen die plaatsvinden in jouw gebruikersaccount. Dit houdt ook in dat je zelf verantwoordelijk bent voor misbruik van en door jouw gebruikersaccount. Wij zijn hier expliciet niet verantwoordelijk voor. We raden je daarom aan om een goed en sterk wachtwoord te kiezen en dit op regelmatige basis te wijzigen. Deel niet je wachtwoord met anderen. We adviseren ook om twee-factor-authenticatie (2FA) in te schakelen voor een extra beveiligingslaag. Wil je andere personen, zoals boekhouder of partner, toegang geven tot je gebruikersaccount? Maak dan een extra gebruiker aan en geef deze toegang tot jouw administratie.

17. Schending van de voorwaarden

Als je acties onderneemt die in strijd zijn met onze voorwaarden, dan ben je zelf volledig aansprakelijk voor schade die daardoor ontstaan is. Als een ander ons aanspreekt voor ontstane schade doordat jij onze voorwaarden hebt overtreden, dan vrijwaar je ons direct voor die schade. We kunnen met of zonder waarschuwing je gebruikersaccount blokkeren of je gebruikersaccount definitief verwijderen. Dit kan ook gebeuren op verzoek van een instantie. Ook is het mogelijk dat we een instantie inzage geven in je gebruikersaccount als we daartoe wettelijk verplicht zijn. Als we je gebruikersaccount en alle bijbehorende data verwijderen, ben je al je informatie en prepaid tegoed kwijt. We zijn niet verantwoordelijk en nooit aansprakelijk voor schade die je hierdoor lijdt.

18. Oplossen van geschillen

Laten we eerst je geschil samen bespreken en laten we proberen om er samen uit te komen zonder dat er een officiële juridische procedure nodig is. We horen graag van je als je niet tevreden bent over ons. Als we er niet samen uitkomen leggen we het geschil tussen ons voor aan een bevoegde Nederlandse rechter in het arrondissement waar we gevestigd zijn. Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

19. Hoe gaan we om met overmacht?

Als er sprake is van overmacht waardoor we onze diensten niet kunnen aanbieden, zijn we niet verplicht om FactuurSturen.be aan te bieden of aan onze andere verplichtingen te voldoen uit deze overeenkomst. Hieronder valt ook overmacht dat is ontstaan doordat onze leveranciers hun verplichtingen niet zijn nagekomen of doordat er storing was in de stroom- of internetvoorzieningen bij ons, bij een van onze leveranciers of bij anderen.

20. Voor welke schade kun je ons wel en niet aansprakelijk stellen?

Indien je ons aansprakelijk wilt stellen voor enige schade, kun je dit doen door ons een schriftelijk bericht te sturen in de vorm van een ingebrekestelling. In deze ingebrekestelling schrijf je op waarom en waarvoor je ons aansprakelijk stelt. Je dient ons een redelijke termijn te geven waarin we kunnen zoeken naar een oplossing voor je. Dit kan bestaan uit het herstellen of het beperken van eventuele schade. Aansprakelijkheid van FactuurSturen.be voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gemiste besparingen, gederfde winst en schade door bedrijfsstagnatie, is expliciet uitgesloten.

De aansprakelijkheid van FactuurSturen.be wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is in alle gevallen beperkt tot vergoeding van directe schade, uitsluitend als gevolg van onvoldoende beschikbaarheid. In geen geval zal de totale vergoeding voor directe schade echter meer bedragen dan € 500,- (vijfhonderd euro).

21. Wijzigingen in deze algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden kunnen soms wijzigen. We laten je dit tijdig weten per e-mail of via onze website. Als je het niet eens bent met de wijziging kun je je onze overeenkomst opzeggen door je gebruikersaccount te verwijderen. Blijf je na de melding van nieuwe algemene voorwaarden gebruik maken van FactuurSturen.be, dan gaan we er vanuit dat je akkoord bent met de nieuwe algemene voorwaarden.

Versie 08-05-2018

Uitmuntende score
Gewaardeerd door gebruikers met
4.8 van 5 sterren
Maximaal haalbare score
Score SSL beveiliging
A+
Beste beveiliging
IPv6 en beveiliging 100%
100% score
Winnaar Gouden Factuur
Categorie B2B Facturatie
Gouden Factuur

Dit is hèt product voor de ZZP'er

Eindelijk een tool die je tijd bespaart.

Meld je gratis aan

Huidige systeemversie 2.20.10

De laatste update van ons systeem is van 14-11-2018. En we zijn alweer druk bezig met de volgende versie.

Lees onze versiegeschiedenis